Gordontraining onderwijs
<
In contact zijn met leerlingen, dat wil je toch!
Het vak van leerkracht en docent is een prachtig vak.
Maar op school sta je vaak voor grote uitdagingen:
leerlingen die uitdagend gedrag vertonen, heftige emoties van kinderen tegen jou of tegen elkaar, leerlingen met faalangst, kinderen die hun werk niet willen doen, collega's waarbij je je niet gehoord voelt, ouders die bij jou verhaal komen halen.....
Wat is ècht belangrijk?
Je krijgt pas dingen voor elkaar met leerlingen, ouders en collega's als je in contact met ze bent. Daarbij gaat het om: hoe stel ik mijn grenzen? Hoe spreek ik mijn waardering uit? Hoe los ik conflicten op? Hoe reageer ik op ongewenst gedrag? Hoe ga ik om met emoties van leerlingen?
de sleutel
De Gordonmethode biedt effectieve vaardigheden die enorm helpen het contact met kinderen te verbeteren. Het geeft je de sleutel tot effectief communiceren met leerlingen, collega's en ouders.
Door de methode ontstaat meer zelfvertrouwen, plezier en respect voor elkaar bij leerkrachten / docenten en leerlingen, kunnen conflicten zonder verliezers opgelost worden, leren kinderen rekening houden met anderen, leer je objectief kijken naar gedrag van leerlingen en duidelijk je grenzen stellen.
Het vak van leerkracht en docent is een prachtig vak.
Maar op school sta je vaak voor grote uitdagingen:
leerlingen die uitdagend gedrag vertonen, heftige emoties van kinderen tegen jou of tegen elkaar, leerlingen met faalangst, kinderen die hun werk niet willen doen, collega's waarbij je je niet gehoord voelt, ouders die bij jou verhaal komen halen.....
Wat is ècht belangrijk?
Je krijgt pas dingen voor elkaar met leerlingen, ouders en collega's als je in contact met ze bent. Daarbij gaat het om: hoe stel ik mijn grenzen? Hoe spreek ik mijn waardering uit? Hoe los ik conflicten op? Hoe reageer ik op ongewenst gedrag? Hoe ga ik om met emoties van leerlingen?
de sleutel
De Gordonmethode biedt effectieve vaardigheden die enorm helpen het contact met kinderen te verbeteren. Het geeft je de sleutel tot effectief communiceren met leerlingen, collega's en ouders.
Door de methode ontstaat meer zelfvertrouwen, plezier en respect voor elkaar bij leerkrachten / docenten en leerlingen, kunnen conflicten zonder verliezers opgelost worden, leren kinderen rekening houden met anderen, leer je objectief kijken naar gedrag van leerlingen en duidelijk je grenzen stellen.
